25 listopada 2011

Śledzik Macharadży

W temacie przedświątecznym...

Śledzik to męska rzecz... choć ja zawsze bardzo lubiłam rollmopsy (nazwę też lubię- to takie zrolowane mopsy co kryją ogórkowa niespodziankę)...octowe, delikatne...

Co innego matjasy... niewymoczone- słone jak licho...zawsze wymoczyć choćby nawet przy pierwszym próbowaniu wydawały się mało słone...to pozory...wymoczyć i basta!

Przedświąteczna wprawka z matjasem- śledź Macharadży z przepiśnika Jożina.




PRZEPIS

śledź macharadży

matjasy
cebula
świeży imbir
pieprz


matjasy wymoczyć przez 2-3 godziny odlewając i uzupełniając wodę 2 razy.
Pokroić w nieduże kawałki. Cebulę pokroić w piórka lub kostkę, kłącze imbiru obrać i pokroić w zapałki w proporcji 1:1 z cebulą.W naczyniu układać śledzia na przemian z imbirem i cebulką i zalać oliwą. Odstawić w chłodne miejsce (lodówka, nieogrzewany wiatrołap, piwnica ;-)przynajmniej na jedną noc. Zajadać na drugi dzień- PYSZNY!!


Pisałam niedawno, że świeży imbir nie do końca mi odpowiada...w tym połączeniu jest znakomity!!

Polecam także syrop imbirowy- to doskonały dodatek na rozgrzewającą herbatkę!
Bardzo sobie chwalę, dlatego zapas niedługo trzeba będzie uzupełnić:-)


Polecam także kilka ciekawych propozycji na śledzika...znalazłam na męskim portalu przypadkowo...:-)


Pozdrawiam!!


Sabik

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam herbatkę z syropem imbirowym ! Na pewno zrobię syrop z twojego przepisu :)
    Śledzik tez wart wypróbowania :)
    pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, chyba się skuszę na ten syrop imbirowy :) i wykorzystam przepis na te śledzie :) Pozdrawiam martadr

    OdpowiedzUsuń
  3. śledzi niestety nie jadam ;(, w ogóle nie przepadam za rybami, więc pewnie nie zrobię dla siebie, ale dla Taty na wigilię pewnie tak, dziękuję za przepis ;))
    buźka

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis wart wypróbowania - ja ze śledzi zazwyczaj robię tylko rolmopsy z kiszoną kapustą - ostatnio chodzą mi strasznie po głowie. Uwielbiam (a nie cierpię tych kupnych rolmopsów - zawsze mi się wydaje, że są za słodkie)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja libię śledzie w każdej postaci ale musze mieć dzień na nie.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło i dziękuję za obecność:-)