7 października 2011

Dżem dyniowy z mlecznym chlebkiem jest a recykling swetrów będzie...

Kilka dni temu trafiłam na MakeItandLoveIt na recyklingowanie swetrów i ich przeróbki na dziewczęce sukienki :-)

Wyszperałam swoje stare ulubione swetry i już kombinuję jak je ładnie poprzerabiać i mojej córci sprawićjesienno zimowe kreacje ;-))


Może będzie sukienka, spódniczka albo ciepłe getry z rękawów...:-)

A wracając do moich dyniowych poczynań to wyczarowałam łasuchom dżem dyniowo-jabłkowy.

1kg dyni
1/2 kg jabłek
1/2 kg cukru
cynamon


Kroimy w kostkę warzywo i owoce :-) Wrzucamy do garnka i prażymy podlewając początkowo 1 łyżką wody. Smażyłam pod przykryciem do miękkości a następnie dodałam cukier i już smażyłam bez przykrycia do odparowania i zagęszczenia.



Dżemik też poleci na Festiwal :-)




Zajadamy z kromeczką chlebka mlecznego własnej produkcji choć z automatu :-)



Niektóre łasuchy jak mój syn mimo wszystko wolą "mutellę" niż dżemik...

Przepis na chlebek mleczny:

330 ml mleka
550 g mąki pszennej
20 g drożdży świeżych
2 łyżeczki soli
5 łyżek cukru
2 łyżki oliwy

Wszystkie składniki wrzucić do miski pojemnika automatu i piec na programie podstawowym (3 razy wyrabianie). U mnie piekł się 3h20min. Chelebek wyrasta nad podziw, jest delikatny i puszysty- do dżemiku w sam raz.




U mnie pada, jest buro i ponuro więc życzę Wam dużo słonka w uśmiechach Waszych Pociech i zwierzaczków!!

Pozdrawiam

Sabik

5 komentarzy:

  1. mniam od dawna sie szykuje an dynie

    OdpowiedzUsuń
  2. dzem musi byc pyszny;)))a sweterki cikawe jak wyjdą po recyklingu;)))ja wlasnie skonczylam klasc przeciery pomidorowe;))pozdrawiam cieplo;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem ciekawa smaku tego dżemu. Dynie w domu już czekają na obróbkę.
    Pozdrawiam
    Karina :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzem dyniowy od dawna mnie kusi, teraz ten Twoj przepis bedzie kusil,musze tego sprobowac.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Znowu ciekawy przepis ,musze wypróbować.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło i dziękuję za obecność:-)