21 marca 2011

Domowy wiosenny fromage

Pamiętam jak niegdyś serki tzw. "fromage" można było nabyć tylko w nielicznych sklepach...- dobrze, że nie były na kartki;-) Teraz półki w sklepach uginają się od twarożków i serków we wszelkich wersjach kolorystycznych, w zależności od dodatków..

Spójrzmy jednak czasem na etykietę i poczytajmy o tych dodatkowych składnikach oprócz twarogu, śmietany czy masła...

Tak jak niegdyś tak i teraz staram się przygotowywać serki tzw."fromage" we własnym zakresie. Cenię je sobie głównie z uwagi na znane mi składniki i fakt, że spożywać je mają moje dzieci.



Dodatki do fromagu zależą od naszych kubków smakowych i upodobań.

Ja proponuję wiosenne wersje:
- z moją ulubioną rzeżuchą
- z ogórkiem zielonym

Wersja z papryką czerwoną jest całoroczna i niezastąpiona.

Składniki:

200 g twarogu (preferuję półtłusty)
100 g masła miękkiego
sól i pieprz do smaku
zielony ogórek lub rzeżucha (ilość zależnie od zasobów i smaku ;-)

Składniki miksujemy na jednolitą gładką masę. Ja lubię dobrze zmiksowaną konsystencję.

Zastosowanie: smarowidełko do kanapek lub wypełnienie jajeczne.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo mi miło i dziękuję za obecność:-)